Effectief borgen van de kwaliteit met de Kwaliteit Meester© methode
Kwaliteit Meester
Bouwkwaliteit professioneel borgen
Kwaliteitsborging in de bouw is noodzakelijk. Bouwbedrijven en opdrachtnemers werken hard om de processen rondom kwaliteitsborging verder te optimaliseren. Pheidius adviseert en begeleidt (ontwikkelende) bouwbedrijven en leveranciers met een innovatieve bijdrage aan partijen die het kwaliteitsmanagement in de bouw verder willen professionaliseren. Deze professionaliseringsslag leidt tot een betere samenwerking tussen de bouwpartners, minder bouwfouten, een kortere doorlooptijd, minder juridische afwikkelingen en u kunt zeggen: “we doen het in één keer goed”. Wij hebben hiervoor de Kwaliteit Meester© methode ontwikkeld. Hoe ziet deze methode eruit?
Coaching bij het verbeteren van interne kwaliteitsborging
Belangrijk bij kwaliteitsborging is dat alle medewerkers bewust worden van het aantoonbaar maken van de kwaliteit en de werkmethodiek die daarbij hoort. Wij begeleiden teams bij de implementatie van kwaliteitsborging. Kennis en inzicht van de medewerkers wordt naar een hoger niveau gebracht. Met de aangereikte tools en werkmethodieken worden structuur en processen vastgelegd en zijn medewerkers in staat om optimaal te communiceren naar betrokken partijen.
Kwaliteit leveren volgens het vier ogen principe
De kwaliteit wordt in de realisatiefase geborgd met inspecties door onze onafhankelijke kwaliteitsborgers, op deze manier voldoet u aan het vier ogen principe. Met frequente bouwplaatsbezoeken worden de resultaten in rapportages vastgelegd, besproken met de uitvoerder en u ontvangt hiermee management informatie om op te sturen.
Resultaat met Kwaliteit Meester
Met Kwaliteit Meester© bent u in staat om een duidelijke workflow te volgen: eisen definiëren > risico’s analyseren > validatie van voorbereiding > verificatie van uitvoering > aanleveren van het ‘as-built’ dossier.
Met Kwaliteit Meester© bent u ook voorbereid op de werkwijze zoals gevraagd in de aanstaande Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen (WKB). En bovendien, last but not least, het resultaat waar we het voor doen: tevreden medewerkers, klanten en gebruikers.
Kennis delen, coachen, proces borgen en kwaliteitsborging
- Coaching van de medewerkers bij de verandering van de mindset
- Een werkmethodiek met structuur en processen
- Op maat ingerichte ict-tools
- Kwaliteitsinspecties voor de kwaliteitsborging
Waar kunnen wij u mee helpen? Bel of mail ons.